-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46791 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:11

ما در زندگي بيشتر صحنه ها و اتفاقات را تكرار مي كنيم. آيا در قرآن كريم و احاديث مطلبي در اين خصوص ارايه شده است؟

در قرآن مجيد بسياري از سنت هاي الهي دربارة حوادث و پديده ها بيان شده است كه در همة جوامع و اعصار به طور يكسان جاري است. از اين رو وقتي به گذشته مي نگريم مي توانم بفهميم كه در آينده نيز چنان پديده اي رخ خواهد داد مثلاً از سرگذشت مردم ناسپاس حق ستيز كه ظلم ها كردند و عاقبت بدي دامنگيرشان شد، در مي يابيم كه ظلم و ناسپاسي عاقبت خوبي ندارد و هر كس چنين باشد چنان سرنوشتي خواهد داشت.

امام علي(ع) در نامه 31 نهج البلاغه مي فرمايد: از آنچه بوده، بر آن چه نبوده استدلال كن، چه كارها همانند و نظير يكديگرند. ناسپاس وليّ نعمت مباش كه ناسپاسي نعمت، پست ترين كفر است. بايد توجه داشته باشيم كه حودث و جريانات روزگار در جهتي خاص با هم شبيه اند، نه در تمام جهات. از اين رو بايد آن جهت خاص را كشف كنيم تا بتوانيم از رهگذر آن رخدادهاي آينده را تحليل كنيم.

گفتني است كه اين بحث دامنه گستر و پيچيده است و پاسخ نامه گنجايش آن را ندارد. اگر پي گير آن مي باشيد مي توانيد كتاب هاي ذيل را مطالعه كنيد:

1- جامعه و تاريخ، علامه شهيد مطهري؛

2- پند جاويد، آيه الله مصباح يزدي، ج2، ص 235؛

3- منشور جاويد، آيه الله سبحاني، ج 1، ص 351.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.